| |
| Kemal Tahir'e Mektup |
| |
| Sanat ve Bilimin Simbiyotik İlişkisi: Sosyolojik Araştırma Kaynağı Olarak Edebiyat |
| |
| Musallada İyimserlik: Hesap günü |
| |
| Sosyalist Osmanlı Şeyhi ve Müritleri Tahirîler |
| |
| KEMAL TAHİR’İN “NOTLAR”I ÜZERİNE DEĞERLENDİRMELER |
| |
| Sanat Birey ve Toplumsallık Üzerine Sorular |
| |
| Göç ve Edebiyat Üzerine Mülahazalar |
| |
| Özgün ve Yerli İki Sanatkâr: İsmet Özel ve Kemal Tahir |
| |
| Yerli Bir Modernleşme Eleştirisi Olarak Mustafa Kutlu’nun Tarla Kuşunun Sesi Adlı Uzun Hikâyesi |
| |
| İki Yüzyılın Roman Kahramanı: Yorgun Savaşçı |
| |
| Bir Düşünce Geliştirme Biçimi Olarak Deneme Türü |
| |
| Nesneye Sinmiş Şiir: Edip Cansever Şiirinde Yalnızlık, Karamsarlık ve Modernizm |
| |
| Muhammed Hüküm'le Yerlilik Üzerine |
| |
| SEZAİ KARAKOÇ’UN BİYOGRAFİK/MONOGRAFİK KİTAPLARINDA ESTETİK ÖZELLİKLER |
| |
| İdeolojilere sığmayan bir hayat, kalıpların dışında bir romancı: Kemal Tahir |
| |
| Tehlikesiz Oyunlar |
| |
| Necip Mahfuz'un Cebelavi Sokağı'nın Çocukları Romanı ve Oryantalizm |
| |
| Mehmet Âkif Ersoy'un "Firavunla Yüz Yüze" Şiiri Üzerine |
| |
| Yerliliğin Sınırlarındaki Adam: Şevket Bulut |
| |
| Kahraman olmayan kişiler: Kemal Tahir'in insanları |
| |
| Suskunluk Estetiği |
| |
| LITERATURE AND TURKISH LEFT IN TERMS OF DISCUSSIONS ON NATIVENESS |
| |
| Türkçenin Beyaz Kartalının Son Bakışı: Bahaeddin Karakoç'la Son Konuşma |
| |
| Hâlâ Yorgun Savaşçı |
| |
| Mimari ve İnsani |
| |
| ”İki Mebus”, ”Gayet Büyük Bir Adam” , ”Şimeler” ve Bir tartışma |
| |
| İçi Boşaltılan Bir Kavram: Yerlilik |
| |
| Hakikat Yolcusundan Daktiloya Bir Dönüşüm: Yazarlığın Değişimi |
| |
| DR. SELAMİ ALAN’IN TANZİMAT EDEBİYATI’NDA MİLLÎ KİMLİK İNŞASI: KURGU KAHRAMANLARI ÖRNEĞİ ADLI ESERİ ÜZERİNE |
| |
| Ölümden Ölüme Kaçmak İçin Şiir |
| |
| Düşünür, Romancı, Sosyolog veya Tarihçi: Kemal Tahir II |
| |
| İsmet Özel’in Şiirlerinde Bireysel ve Toplumsal Değişim |
| |
| REFİK HALİD KARAY’IN ORTADOĞU İLE İLGİLİ YAZILARI |
| |
| Medeniyetimize ve Edebiyatımıza Dair |
| |
| Sabahattin Ali Öykülerinin Sosyolojik Kaynakları |
| |
| Kemal Tahir Ayşe Şasa İlişkisi Işığında Türk Sinemasında Yerlilik |
| |
| ”Firavun İmanı” Kabul Olmasa Gerek |
| |
| İhsan Oktay Anar’ın ”Puslu Kıtalar Atlası” Romanının Metinler Arası İlişkiler Açısından Değerlendirilmesi |
| |
| Türk Kimliğinin Bir Yüzü: Gönül Hanım |
| |
| Bilim, Edebiyat ve Sosyoloji İlişkisi |
| |
| TÜRK ROMANININ KANONU KARŞISINDA KEMAL TAHİR |
| |
| Cemal Süreya Şiirinde İroni |
| |
| Düşünür, Romancı, Sosyolog veya Tarihçi: Kemal Tahir I |
| |
| Sezai Karakoç’un Gemisi ve Üstünde Yorulan Kartal |
| |
| Türk Kimliğinin Bir Yüzü: Gönül Hanım |
| |
| Sezai Karakoç’un Gemisi ve Üstünde Yorulan Kartal |
| |
| Kemal Tahir Romanlarında Ebeveynler Çocuk Kahramanlar ve Eğitim Meselesi |
| |
| Ece Ayhan’ın Padişah ile Aslan Şiirinde Osmanlı Tarihine Muhalefet Aracı Olarak Dilin Kullanımı |
| |
| Türkiye nin Ruhunu Aramak: Milletlerin Ruhu ve Edebiyat Üzerine |
| |
| Trajik Gerçekçilik ve Batı |
| |
| Necip Fazıl ın Çile Şiirinde Yüce ve Trajik Üzerine Bir Tahlil Denemesi |
| |
| Öğretmen Adaylarının Çağdaş Türk Edebiyatına Yönelik İlgilerinin İncelenmesi Kilis İli Örneği |
| |
| Şiirin Millî Bütünleştiriciliği ve Nurullah Genç in Gülnâre Şiiri Üzerine Bir İnceleme |
| |
| Elif Şafak’ın Aşk Romanında Postmodern Bir Unsur Olarak Din |
| |
| Sezai Karakoç Şiirlerinde “Evren”den “Köşe”ye Bir Medeniyet Unsuru Olarak Mekân |
| |
| Selim İleri'nin Romanı ve Romancılığı III |
| |
| Selim İleri'nin Romanı ve Romancılığı II |
| |
| Selim İleri'nin Romanı ve Romancılığı I |
İletişim
muhammedhukum@sakarya.edu.tr02642956323/ 02642957361